Розширення прав і можливостей молоді за допомогою штучного інтелекту та цифрових навичок

Опубліковано: 2025-07-14

Цьогоріч 15 липня знаменує подвійну важливу подію — 10-ту річницю Всесвітнього дня розвитку молодіжних навичок та 5-ту річницю Глобальної академії розвитку навичок (Global Skills Academy (GSA)). Цифрові технології прискорюють інновації в багатьох галузях економіки і покращують якість життя. Очікується, що завдяки досягненням у сфері штучного інтелекту, зеленої економіки та іншим технологічним здобуткам до 2027 року трансформації зазнає майже кожне четверте робоче місце.

Наразі в Україні функціонує багаторівнева система підготовки та перепідготовки фахівців для лісогосподарського виробництва — від робочих спеціальностей у лісових коледжах до фахівців вищої категорії та кваліфікації в університетах. Лісова освіта є комплексною та поєднує інші напрями освіти — біологічну, технічну й економічну. Вона охоплює насамперед спеціальності лісоінженерної справи, технології оброблення деревини, обладнання лісогосподарського комплексу, планування й автоматизації виробничих процесів. Наукові дослідження в лісовій галузі проводять дві установи: Український науково-дослідний інститут лісового господарства та лісомеліорації ім. Г.М. Висоцького (УкрНДІЛГА) та Український науково-дослідний інститут гірського лісництва ім. П.С. Пастернака (УкрНДІгірліс).

Цифрові технології й штучний інтелект (ШІ) дедалі все більше інтегруються і в лісівничу освіту, надаючи студентам навички використання ШІ для управління значними обсягами даних (інвентаризація та моніторинг лісів, прогнозування й управління лісовими пожежами, використання лісових ресурсів тощо). Здатність ШІ аналізувати величезні набори даних, автоматизувати завдання й надавати прогнозні висновки змінює підходи в лісокористуванні для підтримання оптимального стану лісових екосистем. До навчальних програм із лісівництва включено машинне навчання, аналіз даних та інші специфічні для лісового господарства, пов’язані зі ШІ теми.

Використання цифрових технологій і штучного інтелекту змінює соціальний та освітній простір, дозволяючи будувати індивідуальний напрям професійного зростання й узгоджувати особисті навчальні програми зі швидкозмінними потребами ринку праці. Під егідою Глобальної коаліції з питань освіти ЮНЕСКО та відповідно до Стратегії ЮНЕСКО з технічної й професійної освіти та навчання (TVET), GSA до 2029 року прагне підтримати десять мільйонів людей у розширенні підприємницьких навичок і цифрової грамотності для покращення умов працевлаштування та впровадження зелених технологій, а також для побудови інклюзивних, мирних і стійких суспільств.

 

Пресслужба УкрНДІЛГА

Посилання на фото 1